Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Rozbudowa metra: na Białołękę zamiast na Bródno?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Rozbudowa metra: na Białołękę zamiast na Bródno?
Rys. Zielonabialoleka.pl
Zarząd dzielnicy Białołęka podjął dzisiaj (14 grudnia) uchwałę w sprawie propozycji zmiany przebiegu końcówki II linii metra. Lokalni włodarze chcą, żeby metro – zamiast na Bródno – pojechało w kierunku Białołęki.

Zarząd dzielnicy Białołęka proponuje rezygnację z budowy stacji Bródno u zbiegu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej (leżącej na terenie sąsiedniej dzielnicy Targówek) i odgięcie II linii metra na północ od stacji Kondratowicza. Nowa stacja końcowa o nazwie Grodzisk miałaby znajdować się po północnej stronie Trasy Toruńskiej w rejonie ul. Głębockiej w sąsiedztwie intensywnie rozbudowujących się osiedli. Jak zauważa dzielnica, zmiana ta umożliwiłaby „znaczne odsunięcie w czasie konieczności budowy w kierunku Białołęki linii tramwajowej wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej”. To z kolei odpowiadałoby na obawy dzielnicy Targówek, która niechętnie patrzy na jej budowę.


Swoje starania o zmianę przebiegu II linii metra dzielnica motywuje tym, że wschodnia jej część, zwana Zieloną Białołęką, jest jednym z najintensywniej rozwijających się obszarów miasta. Wg szacunków już w tej chwili obszar ten zamieszkuje ok. 40 tys. osób. Uchwalone plany zagospodarowania pozwalają na dalszą zabudowę wielorodzinną. W ciągu najbliższych 10-15 lat może tutaj zamieszkać kolejne 50 tys. osób. Dlatego też, jak przekonują władze dzielnicy, „jednym z najważniejszych zadań jest szybkie i skuteczne połączenie Zielonej Białołęki komunikacją publiczną z pozostałymi częściami miasta”. Zmiana przebiegu II linii metra spełniałaby ten warunek. Dodatkowo nowa stacja Grodzisk znajdzie się w ważnym strategicznie punkcie – przy Trasie Toruńskiej, przebudowywanej do standardu drogi ekspresowej, w okolicy planowanego węzła ze wschodnią obwodnicą Warszawy (Trasa Olszynki Grochowskiej). Będzie to naturalny węzeł przesiadkowy – dzięki dogodnej lokalizacji, bliskość metra może zachęcić kierowców do pozostawiania samochodów i kontynuowania podróży stąd do centrum miasta metrem.


Zdaniem Białołęki już za rezygnacją ze stacji Bródno przemawia szereg argumentów. Obok tej stacji, w ciągu ul. Rembielińskiej, przebiegają cztery linie tramwajowe, które i tak zapewnią najkrótsze połączenie z centralnym odcinkiem II linii metra. Oprócz tego w okolicy znajduje się stacja Warszawa Toruńska, obsługiwana przez pociągi SKM. Ponadto taka lokalizacja stacji końcowej uniemożliwia budowę parkingu przesiadkowego i oznacza de facto brak realnej możliwości dalszego przedłużenia II linii metra. Ponadto nie przewiduje się dalszej rozbudowy osiedla Bródno. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5